صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

خانه | پست الکترونیک | آرشیو

صدایی دیگر = ده نگێکی جیاواز

تماس بانویسنده ازطریق ایمیل:tarikeredemokrat@yahoo.com


محکوم شدن قبل از اثبات جرم کاظم دارابی!!!

هیوا: «کاظم دارابی» یک ایرانی است که به اتهام قتل سه تن از رهبران کرد در جریان ترور میکونوس در آلمان توسط دادگاه به حبس ابد محکوم گردید و پس از ۱۵ سال و ۶۴ روز در تاریخ ۱۹ آذر ۱۳۸۶ از زندان آزاد گردید.

کاظم دارابی در برنامه تلویزیونی «راز» گفت: یک آلمانی که به جرم جاسوسی در جمهوری اسلامی دستگیر شده بود ، چند سال بعد از صدور حکم اعدامش آزاد شد و در آلمان قهرمان ملی نام گرفت ، اما ما قهرمان کازرون هم نشدیم چه رسد به ایران.
وی که با لهجه کازرونی در این برنامه سخن می گفت به ذکر جزئیات دادگاه و اتهام وارده به خود پرداخت و افزود : مدت 5 سال در سلول انفرادی حبس بودم و در این مدت هر شب ساعتی یک بار با نور شدید نورافکن و سر و صدا از خواب بیدار می شدم.

وی در خصوص دفاعیه و فضای دادگاه آلمان و قضاوت در خصوص اتهام خود گفت :
وقتی که شاهدی میخواست به نفع من شهادت دهد چندین وکیل با سوالاتشان بر سر او ریخته و او را از این که خودش مورد اتهام واقع شود می ترساندند.
دارابی افزود : وکیل من که خودش هم آلمانی بود در یکی از جلسات دادگاه گفت : من سی سال در این کشور از افراد مختلف دفاع کرده ام اما تاکنون دادگاهی اینچنین ندیده ام ، اگر فقط به من اجازه دهید یک دوربین بیاورم و جلسه دادگاه را ضبط کنم ، فقط با دیدن فیلم جلسه دادگاه ، خودتان محکوم خواهید شد.
دارابی ضمن اظهار این مطلب که من قبل از حکم دادگاه توسط رسانه های اروپایی با شدت بسیار و پوشش زیاد به عنوان قاتل سه تن از رهبران کردستان ایران محکوم شده بودم افزود :
دادگاه سیاسی بود و آنها نمی خواستند غیر از محکومیت چیزی نصیب من شود.
کاظم دارابی در خصوص پیگیری نهاد ، سازمان و یا موسسه ای تحت عنوان حقوق بشر اسلامی گفت : نه از حقوق بشر اسلامی اطلاعی دارم و نه آنها را می شناسم و نه به سراغم آمده اند.
گفتنی است دارابی در مدت محکومیت و دادگاه خود به هیچ عنوان حاضر نشد اتهامی را علیه جمهوری اسلامی بپذیرد ، وی در این خصوص گفت: آنها بارها به من پیشنهادات دادند با اعتراف به نقش ایران در مورد ترور در رستوران میکونوس ، از امکانات رفاهی در اروپا برخوردار شوم و گفتند : زندگی ات را تا مدتها تامین می کنیم اما نپذیریفتم.
وی افزود : آنها سه وکیل مرا به سراغم فرستاندند تا مرا راضی کنند با اعتراف علیه جمهوری اسلامی ایران خودم را آزاد کنم؛ یکی از وکلا وقتی استدلال مرا در خصوص نپذیرفتن یک امر غیر واقعی دید گفت: تو دیوانه ای !
سید کاظم دارابی همچنین در ابتدای سخنانش گفت: قبل از زندان 4 سال در آلمان زندگی تحصیل و کار کردم. تظاهرات روز قدس، رحلت حضرت امام، و ماه محرم فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشتم و به این ترتیب برای پلیس آلمان شناخته شده بودم و جلسات فرهنگی علنی در انجمن اسلامی که در پلیس آلمان ثبت شده بود برگزار می‌کردیم. فعالیت‌های ما نیز قانونی بود و برای تمامی آن‌ها درخواست کتبی می‌دادیم.
وی افزود: سالنی را که در آن عروسی برگزار می‌شد را فرش کردیم و سالگرد حضرت امام را با حضور برادران ایرانی و غیر ایرانی همچون لبنانی‌ها برگزار کردیم. در ابتدای ورودم به آلمان زبان آموختم در یک شرکت کار آموزی کردم در کالج پذیرفته شدم. بعد از آن به همراه 86 نفر از بچه مسلمان‌ها به علت برخورد باضد انقلاب 6 ماه زندانی بودم. در برلین در رشته راه و ساختمان ثبت نام کردم و با یک شیعه جنوب لبنان ازدواج کردم و در کنار درس، کار هم می‌کردم و فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز داشتیم. کار تجاری می کردم و از ایران کالا می بردم.
دارابی در توضیح علت تشکیل دادگاه بیان داشت: زمانی که بعد از جریان ترور میکونوس بعد از سفری به ایران طبق معمول به برلین برگشتم همزمان با دستگیری دو نفر لبنانی که اسم من را آورده بودند، با وعده و عید آزادی به آن‌ها برای من پرونده سازی کردند و دادگاه شروع شد.
وی با اشاره به محکوم شدن قبل از اثبات جرم اظهار داشت: تمام رسانه‌های آلمانی قبل از شناخت من به نظام جمهوری اسلامی جسارت کردند و دو سالی نیز طول کشید تا دادگاه برگزار شود. دفاعیات وکیل من به علت ترساندن شاهدان و برخورد با شدیدترین لحن با آن‌ها هیچ فایده ای در بر نداشت. رسانه‌های آلمانی نیز همگی همین رویکرد را داشتند و رسانه‌ دومی وجود نداشت.
کاظم دارابی گفت: بعد از صدور حکم در مورد من رسانه‌های آلمان بازداشت افراد آلمانی در ایران به دلایل مشخص و منطقی را به علت معاوضه با من معرفی می‌کردند و رسانه‌ها آنقدر بر این طبل می‌کوبیدند و بر بی گناهی آلمانیان مقصر اصرار می‌کردند که موفق هم شدند و حتی حکم مردی که باعث مرگ هزاران نفر ایرانی شده بود را از اعدام به حبس ابد و بعد آزادی تبدیل کردند و یک فرد جاسوس را تا سر حد یک قهرمان بالا می‌بردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



+ نوشته شده در 18 / 9 / 1391برچسب:, ساعت توسط دابراو |

منوی اصلی

دسته بندی خبر ها

درباره ی ما


ده نگێکی جیاواز له ناو حیزبی دێموکرات صدایی متفاوت از درون حزب دمکرات

آرشیو

نویسندگان

پیوند های وبلاگ

لینک های روزانه

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 337
بازدید کل : 219628
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 156
تعداد آنلاین : 1


خدمات وبلاگ نویسان
قالب وبلاگ - یاس تم

کلیه ی حقوق مادی و معنوی وبلاگ tarikere محفوظ می باشد.
قالب وبلاگ - بازی آنلاین - طراحی سایت

بازی آنلاین

بازی آنلاین

عکس

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ

موسیقی بی کلام

دانلود اندروید

گرافیک - ابزار طراحی

برترین مطالب